środa, 20 stycznia 2016

Kraina mlekiem płynąca - karmienie piersią

Witajcie :-) dotarłam do najobszerniejszego filaru Rodzicielstwa Bliskości, spośród wymienionych TUTAJ. Karmienie piersią, w skrócie kp :-D Temat bardzo mi bliski, ponieważ karmię moją Córeczkę, przeszło 18 miesięcy. Od pierwszego dnia. Ani Ona, ani ja nie wiemy co to mm (mleko modyfikowane, chyba, że rozwiniemy ten skrót jako mleko matki ;-) ), i nie mamy zamiaru przestać, chyba że Córa postanowi inaczej. Nasza mleczna przygoda trwa, ponieważ miałam to szczęście, że rodziłam w szpitalu, który jest prokp, więc zamiast słyszeć teksty w stylu:
- dziecko się nie najada, trzeba dać butle z mm
- ma Pani małe piersi, nie ma w nich pokarmu, trzeba dać butle, z mm oczywiście
- ma Pani niewartościowy pokarm, dajemy butle, z mm
- dziecko płacze? Pewnie głodne, dajemy butle, z mm, itd.,

były, pielęgniarki, położne i doradcy laktacyjni, którzy wspierali, mówiąc nam, młodym matkom, że:
- pokarm zawsze jest
- przystawiać przystawiać, przystawiać
- im częściej dziecko ssie, tym więcej jest pokarmu
- itd.

Należy również pamiętać, że dziecko ssie, nie tylko dlatego, że jest głodne, ono w ten sposób zapewnia sobie bliskość i bezpieczeństwo, więc nie powinno nikogo dziwić, ze Bobas 'wisi na piersi' 24h, on w ten sposób zaspokaja swoje potrzeby.

Wokół karmienia piersią, urosło wiele mitów, dodatkowo najczęstszy brak wsparcia personelu medycznego oraz najbliższej rodziny, powoduje, że młode mamy przestają wierzyć w siebie, i w to że są w stanie wykarmić własne dziecko, własną piersią!
Ja wiem, że dla wielu kobiet, butla to również proste rozwiązanie, bo nakarmić może wtedy każdy, bo co to za problem, wsypać troszkę proszku, zalać wodą, zamieszać, podgrzać i gotowe? Matka nie jest wtedy 'uwiązana' do dziecka, można je zostawić: z Ojcem, Babcią, Dziadkiem, Ciocią i całą resztą świata, ale powiedzmy sobie szczerze, w czym mm jest lepsze od mleka matki?
Widziałyście, kiedyś drogie mamy, kota, psa albo inne ssaki, które zamiast swojego mleka, podają potomstwu butelkę, ze sztuczną mieszanką?

Po to my kobiety mamy piersi, żeby nimi karmić swoje dzieci!

Niestety nie da się w jednym poście, napisać wszystkiego na ten temat, dlatego też postanowiłam, poświęcić kp, cały miesiąc luty:
- przedstawię w nim porównanie składu obu mlek
- obalę najczęściej pojawiające się mity
- opiszę problemy, z którymi możecie się spotkać w czasie swojej drogi mlecznej
- podlinkuję Wam fachowe strony promujące kp
- wyjaśnię Wam czym jest kpi (karmienie piersią inaczej) oraz dkp (długie karmienie piersią)
- przybliżę, również zalecenia WHO ( Światowa Organizacja Zdrowia)
- dlaczego butelka i smoczek to zło
- dlaczego personel medyczny promuje sztuczne mieszanki

Żeby było jasne, ja nie potępiam matek, które wybrały butelkę, nie mnie oceniać powody które nimi kierowały. Porównanie tych dwóch sposobów karmienia, ma Wam tylko ułatwić wybór tej naturalnej metody, zgodnej z naturą :-)

2 komentarze: